Öppnar för nya möjligheter
Utvecklas i globalt nätverk. Eller lokalt.
Alla yrkeskategorier i en enda organisation.
Välkommen till världens största yrkesnätverk. Internationellt, nationellt och lokalt.

Som medlem i Rotary blir du snabbt en del av ett väl fungerande, beprövat och inte minst professionellt nätverk som öppnar dörrar lokalt likväl som globalt till näringsliv och samhällets olika aktörer.
I Rotary utvecklas du både på det personliga och yrkesmässiga planet.

Vi erbjuder vårt ledarskap
I Rotarys nätverk finns många erfarna ledare som delar med sig av sina kunskaper, och sprider dessa både inom och utanför Rotary.
I klubbarna genomförs många projekt där ledarskapet står i centrum.
Ett exempel är mentorskap.

Flera av våra klubbar har också ett samarbete med organisationer som Ung Företagsamhet där medlemmarna är rådgivare.

Rotary bedriver sedan många år ett uppskattat utbildningsprogram för ungdomsledare, RYLA, där tusentals ungdomar mellan 14 och 30 år varje år får möjlighet att medverka i läger eller seminarier om ledarskap.

Breda kontaktytor
Medlemmarna uppskattar verkligen tillgången till den bredd som finns när det gäller kompetenser och de kontaktytor som följer med ett medlemskap i Rotary. Och påtalar ofta nyttan av det professionella nätverket och dörröppnaren in i samhället.
Vi märker att Rotary som varumärke står för bra saker.

Rotarys värde finns i dess medlemmar och det vi åstadkommer tillsammans. Principerna som Rotary en gång i tiden grundades på (1905) står fortfarande i centrum.
Integritet, mångfald, hjälparbete, ledarskap och kamratskap.

Visst är Rotary något för dig också?
Det bästa sättet att bli en del av vårt mångfacetterade nätverk är att kontakta oss.

Välkommen!