Publicerad av Magnus Jönsson
Nu har du chansen att träffa och umgås med medlemmar i Rotary och Rotaract från Finland, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Danmark, Norge, Island, Sverige, USA och Taiwan!

Malmö är i år värdstad för Rotary Action Summit 2024 som pågår den 20–22 september och är öppet för alla medlemmar i Rotary. Under dessa dagar träffas Rotarianer på Quality View Hotel, ett stenkast från Hyllie station i Malmö. Du tar dig lätt hit med tåg och buss, och parkeringsmöjligheter finns i närheten. Det gör det möjligt att resa över dagen om du inte vill övernatta på hotellen som erbjuder rum under Rotary Action Summit Malmö 2024.

Fredagen den 20 september och lördagen den 21 september blir det spännande och inspirerande presentationer och konstruktiva diskussioner. Tillfällen att nätverka och knyta vänskapsband i sann Rotaryanda. Rotary International President Stephanie Urchick kommer, så gör även Sveriges utrikesminister Tobias Billström (M), för att nämna några bokade talare.

Under söndagen den 22 september kommer det att vara aktiviteter på olika håll i Skåne där du kan välja mellan olika evenemang tillsammans med Rotarianer från klubbarna i Skåne. Det kan exempelvis vara besök på Skissernas museum i Lund, boulespel med lunch i Malmö, besök på Dag Hammarskölds Backåkra, att utforska det gamla Malmö.

På Rotary Action Summit Malmö 2024 kommer du få höra andras, och bjudas in att dela dina, berättelser om hur vi i Rotary arbetar för att skapa förändring i samhället. Du kommer att inspireras att agera i världen och att göra bestående förändringar i ditt närsamhälle. Kanske viktigast av allt, du kommer att ha det trevligt tillsammans med andra i Rotaryfamiljen. Vi kommer att visa magin i Rotary och ha kul tillsamman.

Ju mer olika vi är, desto starkare blir vi! När vi engagerar människor från olika bakgrunder och yrken blir vi i Rotary en starkare organisation. Vi kan nå ut och vidta åtgärder för att skapa varaktiga förändringar i våra samhällen och i världen. Att göra världen till en bättre plats och en plats där fred är i fokus. Du kommer till exempel få veta mer om Rotarys Peace Centers under Rotary Action Summit Malmö 2024.

Hållbarhet är förstås viktigt, och därför kommer alla deltagare i Rotary Action Summit Malmö 2024 att vara utrustade med ett reskort från Skånetrafiken som gäller alla dagarna för resor i Skåne.

Läs mer på hemsidan och anmäl dig till årets Rotary-händelse i Norden!

Välkommen till Malmö i september!

Suzan Stenberg, convener och Rotary International Director för zon 17 & 18
Ulf Bingsgård, chair för Rotary Action Summit Malmö 2024