Tiden rusar fram och vi kan se tillbaka på en händelserik mars månad.
Den 26 mars genomförde vi en mycket lyckad PETS för våra inkommande presidenter i Åhus och Peter och hans medarbetare hade satt ihop ett bra program med ett intressant innehåll.
Det känns bra att kunna lämna över stafettpinnen till Peter om några månader.
Insamlingen till förmån för Ukraina pågick fram till den 31 mars och totalt samlade vi in 8 637 317 kronor i Sverige. Med den dubblering som Roger Akelius gör så innebär det en total summa på 16 774 636 kronor. Av dessa pengar samlade vårt distrikt in totalt 712 463 kronor. Ser vi till insamlade pengar i förhållande till antalet medlemmar i distrikten så hamnade vårt distrikt på en hedersam sjätte plats. Jag vill rikta ett stort tack till samtliga bidragsgivare och klubbar för väl utfört arbete. Självklart fortsätter insamlingen, men nu utan dubblering av pengarna. Vill du skänka mer kan du hitta hur du gör på Rotary Hjälpers hemsida.

Klart med e-handelsupplägg för beställning av profilprodukter
Under vintern har distriktet arbetar med att se över vårt profilsortiment enligt våra grafiska riktlinjer. En ledstjärna i detta arbete har varit att göra det tydligare och enklare för klubbarna att beställa namnbrickor, flaggor, kassar, kläder och samtidigt veta att man gör det hos en licensierad leverantör. Json Handels är ett av två företag i Sverige och de enda som säljer kläder.

Jag vill passa på att rikta ett stort tack till AG Elisabeth Strokirk, Halmstad-Tylösand, och Peter Wickström, Alvesta, som båda lagt mycket tid på detta. Har du frågor kan du vända dig till
elisabeth.strokirk@telia.com. Mer information finns också på distriktets hemsida.

Nyfiken ... ??

TRF
Nu är det dags att skicka in era ansökningar om bidrag till TRF.
På vår hemsida kan du hitta allt som behövs - ansökningsformulär, riktlinjer för utbetalning och redovisningar från några inspirerande projekt.

Nu kommer också att anordna den obligatoriska kvalificeringsutbildningen för TRF ansvariga i klubbarna. Men självklart kan även inkommande presidenter och andra som är intresserade deltaga.
Utbildningen kommer att erbjudas vid två tillfällen, dels i samband med e-klubbens möte den 26 april klockan 12:00-13:00 och dels samma kväll klockan 19:00-20:00. Då kommer ni att få tips på projekt, vad man skall tänka på då man ansöker och svar på era frågor.

Hemsidan för distriktet hittar ni på,

I år har vi valt att förlänga ansökningsperioden fram till den 10 maj.

e-klubben
Jag vill avsluta med att slå ett slag för att vara med på våra e-klubbsmöten.
Dessa sker varje tisdag mellan klockan 12:00-13:00.
Har du inte provat tycker jag du skall koppla upp dig redan imorgon.