Publicerad av Bengt Jansson den 12 Sep 2021
Det är många saker som händer samtidigt i distriktet nu och det är positivt.
Planeringen av distriktskonferensen är inne i sitt slutskede, vi börjar marknadsföra vår nya e-klubb och dessutom pågår mina klubbesök.
Hittills har jag varit och besökt Karlskrona, Karlshamn, Åstorp och Sölvesborg och under den kommande veckan blir det Tingsryd, Växjö, Osby och Hässleholm.
Mitt mål är att träffa så många klubbar och medlemmar före årets distriktkonferens i oktober.
Jag hoppas att du tagit del av inbjudan som skickades ut för någon dryg vecka sedan.
Redan nu har vi fått in många anmälningar och vi vill ha din anmälan senast den 1 oktober. Så skynda dig att skicka in den, se länken nedan.
Vi har många spännande föredrag på agendan, allt ifrån Kairos Future till det nya företaget Prodikt.

För både nya och gamla klubbfunktionärer har vi startat höstens ClubRunner utbildning.
Utbildningen är anpassad för de olika funktionärsrollerna i klubben och inbjudan har gått ut till President, Sekreterare och IT-samordnare.
Har ni lust att lära er mer om ClubRunnder och gå utbildningen - kontakta dem för mer information.

På distriktskonferensens första kväll skall vi chartra vår nya e-klubb och charterpresident Annika Svensson har på påbörjat arbetet med att skapa klubben.
Inom de närmaste dagarna kommer alla medlemmar att få ett utskick där hon berättar mer om klubbens syfte och hur den skall fungera.
Jag hoppas att alla medlemmar kan hjälpa till att sprida information om den nya klubben och därmed också bidraga till att vi rekryterar nya medlemmar till vårt distrikt.
Each one - Bring one

Det viktigaste temat som jag tar med till årets klubbmöten är just att vi skall växa med nya medlemmar. Hur vi gör det är upp till klubbarna, men genom att tänka lite nytt, nyttja möjligheterna med att starta nya klubbar, t ex satellitklubbar, och göra våra möten mer tillgängliga har vi alla möjligheter.

Jag önskar alla klubbar lycka till i sitt sökande av fler och engagerade medlemmar.