Publicerad av Bengt Jansson den 04 Dec 2021
Hur skall man få en lördagskväll att gå?
Det kan man fråga sig - själv skriver jag mitt månadsbrev för att sedan sjunka ner i soffan och titta på lite bra hockey.
Vilket lag jag hejar på ... eftersom jag bor i Ängelholm är det ganska lätt att gissa.

Nu när vi är framme i december börjar mina klubbesök bli avklarade, men jag har en handfull kvar att lösa före julledigheten och därefter i januari. Och kanske det sista i februari.
Under mina klubbmöten har jag lagt mycket fokus på att ge inspel till förnyelse och tillväxt. Att det behövs tror jag alla inser och merparten av klubbarna jobbar med frågorna.
Sen har vi svans som är nöjda och tycker att förändring är jobbigt och de är nöjda med som det är idag.
Personligen tror jag att det är en farlig väg för dessa klubbar.
Att göra vårt varumärke mer känt är en överlevnadsfråga och nu kan ni besöka Brand Center på rotary.org för att få ny energi.
Nytt material finns inlagt t ex korta videoklipp som klubbarna kan använda på olika sätt.
På Brand Center läggs det hela tiden ut nytt material som klubben kan använda, så titta in där regelbundet.

För ett par veckor sedan skickade jag ut information till klubbpresidenterna om den föreslagna nya distriktsindelningen i Sverige.
Nu skall ni göra en omröstning i klubbarna för att godkänna förslaget. Ni skall skicka mig resultatet senast den 31 januari 2022.
Sammanfattningsvis så innebär förslaget att samtliga tio distrikt läggs ner den 30/6 2023 och den 1/7 2023 bildas sex nya distrikt med indelning enligt det översända materialet.

Trots att vi skall göra om distrikten i Sverige så skall vi ändå välja en ny guvernör för 2024-2025 och material kommer jag att skicka ut till klubbpresidenterna under kommande vecka. Före den 31/1 2022 vill jag ha in förslag från klubbarna så nomineringskommittén kan påbörja sitt arbete och vi kan presentera en ny guvernör till PETS nästa år.

Tiden går fort och den 4-8 juni 2022 planeras det för Rotary International Convention i Houston, Texas i USA.
För att få tillgång till rabatter mm skall man anmält sig och betalat senast den 15 december i år.
Jag hoppas att det blir av, men eftersom pandemin fortsätter så kan vi inte veta helt säkert.

Jag passar på att önska alla en God Jul och Gott Nytt År eftersom nästa månadsbrev skickar jag ut i början av februari 2022.
Ta hand om er och ha det så bra.