Publicerad av Magnus Jönsson
  • IT-samordnare
för kännedom till Distriktsteamet

Bästa ClubRunner-klubb!

Årsskiftet närmar sig och strax därefter RI-fakturan, som RI förvarnade oss om häromdagen.

Kontrollera därför att integrationen mellan CR- och RI-registren inte har några Member Type Mismatches som det heter på integrationsspråket.

image
Se till att medlemslistan är synkad med RI så att klubben inte betalar för ex-medlemmar!
Använd funktionen Jämför & synka för att kontrollera att RI-registret stämmer med klubbens medlemslista.

Anonymisera f d medlemmar

ClubRunner har en ny funktion som gör att klubben kan uppfylla GDPR-kraven samtidigt som medlemsstatistik, närvaro m m behålls intakt.
Läs mer om funktionen på supportsidan Anonymisering.

Mer information kan ni läsa på CubRunners supportsida: How do I use the GDPR Pseudo-Anonymization tool?

Registrera nästa års funktionärer

Glöm inte att lägga in nästa års funktionärer i ClubRunner. Särskilt inkommande president och inkommande sekreterare är viktiga att registrera snarast!
De behöver finnas på distriktets sändlistor inför olika aktiviteter om nästa rotaryår, bl a PETS.

På gång

Idag kom en uppdatering till ClubRunner så nu använder distriktet samma administrationsgränssnitt som klubbarna haft sedan början på året.

Efter julhelgerna kommer vi att starta en utbildning för IT-samordnare, programansvariga och sekreterare på utskick från distriktet.
När ni gått denna utbildning kan ni lägga in evenemang och nyhetsbrev i distriktet, bjuda in och göra utskick till klubbar i ert närområde.
Det är en efterfrågad funktion som nu blir verklighet. Har ni frågor kring det så kontakta Magnus Jönsson (DITS)