Publicerad av Birgitta Rydztröm den 24 Mar 2023
Generösa och kreativa förslag från klubbmedlemmar bidrog till att det budades ut upplevelser för 21 000 kronor på Karlskrona Auroras auktion som genomfördes nyligen.
Pengar som landar in på klubbens hjälpkonto och som ska omsättas till humanitära projekt.
– Här fanns alltifrån surdegsbak till vandringar och bowlingkvällar, berättar Eva-Lott Eitrem, en av alla engagerade.
Klubben som är en morgonklubb med 40 medlemmar har god närvaro och det visade sig även när man bytte frukosten mot en kvällsaktivitet för att få in pengar till de projekt man nu vill genomföra. Auktionsutroparen Mikael Runessons många citat lockade till skratt och en härlig stämning. Och buden lät inte vänta på sig.
– Ett jättebra sätt att stärka både klubbgemenskapen och kassan, säger Eva-Lott. De som inte kunde vara på plats på Hotel Clarion hade ombud och flera var med på telefon och budade.

Går din klubb i tankar att göra något så prova gärna en auktion!