När vi i dagarna går i julklappstankar - tänk gärna på The Rotary Foundation.
Nu finns ett färdigt digitalt julkort, bara att skicka vidare till nära och kära. – Och gärna tillsammans med en inbetalning till The Rotary Foundation, säger Annika Svensson, TRF-ordförande.

Du kan donera till distriktet eller direkt här på Rotarys sida för donationer

Ni har väl kommit igång med månadssparandet?
För att något ska bli en vana behöver man göra det minst 10 gånger! Men har ni inte kommit igång med månadssparandet ännu kan ni snabba er och göra en inbetalning för de första 6 månaderna på detta Rotaryår, men sen är det varje månad som gäller! Säg till skattmästaren att sätta upp ett konto som du kopplar till autogiro med den summan du kan avvara varje månad.

Många inställda möten, pengar över?
För att vi ska ha möjlighet att genomföra alla de fantastiska projekt som redan nu bedrivs runtom i distriktet, men framför allt alla de som komma ska så är det viktigt att vi varje år bidrar till ”Årliga fonden”. Just i år har många möten och framför allt trevliga luncher blivit inställda, passa på att donera en del av lunchpengarna!

Häng på vattenprojekt, privat eller i klubben.
Nu har Alvesta Rotaryklubbs distriktsprojekt med vatten rullat igång och nära klubbar har redan anslutit sig. Vill din klubb också vara med och göra gott i världen utan att behöva sköta administrationen? Då kan du kontakta Peter Wickströmpanwic@netatonce.net och läsa mer här på klubbens hemsida

Tillsammans gör vi stor skillnad i världen!