Karlskrona Aurora Rotaryklubb driver projekt i samarbetar med Boksburg Lake Rotaryklubb (D9400) i Johannesburg, SA.

Man avsäter medel för ett 5 årigt projekt där vi bistår med 10 000 kr/år (2021-2025)

Delprojekt utvärderas varje verksamhetsår för beslut inför nytt verksamhetsår

Under tiden 2021 03 01 fram tills nu har donationen använts till vinterkläder, skolböcker, lekmaterial till gården och ryggsäckar med "skolkit"

Vår kontaktperson Linda Stokes driver själv projekt på Urban Ruins som vi besökte 2018. Urban Ruins driver bl.a. ett gratis barnomsorgscenter (förskoleklass och fritidshem) och lekplats, för att få barnen från gatorna i denna fattiga del av Johannesburg. Barnen får mat och pedagogisk omvårdnad.  Urban Ruins driver hela sin verksamhet med hjälp av donationer, allt från mat från Checkers till skolmaterial mm.