Publicerad av Gun Klevås den 04 Jan 2021

Distrikt 2400
Kristianstad november 2020

Bästa presidenter!

Vi i distriktet hoppades i början av hösten, att vi på nyåret 2021 skulle ha ett öppet samhälle igen. Vid det här laget inser vi att det inte är realistiskt. Därför erbjuder vi nu inför våren återigen en digital utbildning uppdelad i fyra faser. Utvärderingen från höstens utbildning har från deltagarna gett mycket positiv respons, vilket innebär att vi vill fortsatt erbjuda ett liknande upplägg. En förändring blir att inför varje pass kommer vi att be deltagarna titta på minst en video eftersom vi var tvungna att tidsmässigt gå igenom vissa delar alltför snabbt. Dessutom kommer vi att köra två omgångar i vår för att fånga upp alla, om ett datum inte passar. Varje pass börjar kl 18.00 och avslutas senast kl 21.00.

Omgång 1
  • Pass 1 den 9 februari. Uppstart - Modul 1 – gruppuppgift – redovisning
  • Pass 2 den 16 februari Modul 2 – gruppuppgift – redovisning
  • Pass 3 den 2 mars Modul 3 – gruppuppgift – redovisning
  • Pass 4 den 9 mars Redovisning – sammanfattning

Omgång 2
  • Pass 1 den 23 mars. Uppstart - Modul 1 – gruppuppgift – redovisning
  • Pass 2 den 13 april  Modul 2 – gruppuppgift – redovisning
  • Pass 3 den 20 april Modul 3 – gruppuppgift – redovisning
  • Pass 4 den 27 april  Redovisning – sammanfattning

Vid anmälan ber vi er meddela vilken omgång, som passar bäst. För att grupparbetet ska kunna genomföras på så bra sätt som möjligt, så är minimiantalet /omgång satt till 10 deltagare.

Vi hälsar er varmt välkomna att anmäla deltagare från er klubb till RLI-utbildningen våren 2020, RLI-utbildningen har blivit en succé, som vi har kört sedan våren 2018. Deltagarna tycker genomgående att utbildningen förmedlar många nya och värdefulla kunskaper, som man har god nytta av i klubbverk-samheten.
Utbildningen vänder sig till alla Rotarianer, som är intresserade av att dels skaffa sig mer Rotarykunskap, dels är intresserade av att lära sig mer om Ledarskap i en ide-ell förening. Det är önskvärt att samtliga inkommande presidenter deltar i utbildning-en.

Vi ser fram emot att få era anmälningar så snart som möjligt dock senast den 19 januari 2021. Anmälan skickar ni till gun.klevas@gmail.com . Har ni frågor så kan ni nå mig på tel  0705-22 18 24.
Kostnaden för utbildningen är 400 kr per deltagare. Ni behöver inte betala in något nu utan en faktura kommer att skickas och denna ska vara betald senast den 9 februari

Med Rotaryhälsning

Agneta Råberg                                                            Gun Klevås
Distriktsguvernör                                                        PDG, RLI-ansvarig