Vi i RFE-kommittén har glädjen att erbjuda distriktets Rotarianer 5 st spännande utbyten varav ett är ett miniutbyte och vi söker nu Team Leaders och deltagare till samtliga utbyten.
Utbytena är följande:
1. D 2140 Belgien. Området är runt Antwerpen och detta kommer att bli distrikt 4140:s första RFE-utbyte. Team är uttaget.
2. D 9790 Australien. Vi har haft ett antal utbyten till detta distrikt och samtliga har varit mycket uppskattade. Utresan är planerad för att kunna kombineras med att besöka Rotary International Convention, som är i Melbourne 2023.
3. D 7080 Kanada. Detta bli första gången vi anordnar ett utbyte med detta distriktet. Utbytet sträcker sig över 8 dagar. Utresan kommer att ske i augusti och inresande rotarianer besöker oss 5 veckor senare i september.
4. D 7255 Long Island, USA.  Vi har haft två uppskattade utbyten,  2017 och 2018, med detta distrikt.
5. D 9350 Sydafrika. Sist vi hade ett utbyte med detta distrikt var 2018.
Har du aldrig åkt med på ett utbyte, så gäller det att snabbt skicka in ansökan så snart, när anmälningstiden öppnas. Dag och klockslag står i inbjudan. En fjärdedel av platserna är i första hand vikta för nya deltagare. Även singlar är välkomna att skicka in en ansökan. Det är möjligt att skicka in fler än en ansökan men markera då vilket utbyte ni i första hand önskar deltaga i.

Vi hoppas, att det finns intresse för dessa utbyten och att ni tar tillfället i akt att ta del av denna fantastiska möjlighet med ett internationellt utbyte genom Rotary.