Ni vet väl om att alla klubbar som bidra till The Rotary Foundation, antingen till ÅrligaFonden eller PolioPlus kan söka bidra för er projekt?

I över 10 år har Alvesta Rotaryklubb anordnat en anhörigdag tillsammans med Omsorgsförvaltningen och med bidrag från distriktets TRF kommitté. De bjuder med de anhöriga på en härlig de med många intressanta studiebesök.
Genom åren så har man besökt länets folkhögskolor, Växjö flygplats, Kosta glasbruk, Huseby, Växjö, Linnés Råshult. Lungby sagomuseum och Eriksbergs vilthägn i Blekinge, mm. Varje år har det varit ca 30 deltagare och alla har varit mycket nöjda. Projektet har också blivit Rotarys ansikte utåt, och varje år har projektet presenterat i Smålandsposten hel, halv eller fjärdedels sida, oftast med ett foto.

Läs gärna mer i reserapporten: