Publicerad av Magnus Jönsson
Hej
Är det inte klart sedan tidigare, så är det dags att se över era klubbfunktionärer i ClubRunner. Vi ser att många klubbar saknar funktionärer för nästa Rotaryår.
Samtidigt passar ni på att justera behörigheterna för dessa personer.

Funktionärer
Ni som varit med på tidigare utbildningar har fått med er en lista med de klubbfunktionärer som RI vill att ni lägger upp.
Dessa synkroniseras sedan med MyRotary.org. Har ni inte klart med alla funktionärer än, kontrollera så att dessa funktionärer är upplagda.

Funktionärer 2021-22
  • President
  • Skattmästare
  • Sekreterare

Lägg även in IT-samordnare
Har klubben ingen utsedd än, så lägg in sekreteraren på denna post.
Från den 1/7-2021 skickar vi ut ClubRunner informationen till IT-samordnaren, som sedan distribuerar den vidare inom klubben.
IT-samordnare synkroniseras inte med MyRotary.org. Där får ni använda Executive Secretary istället för samma behörighet.

Övriga funktionärer som synkroniseras med MyRotary.org
  • Inkommande President
  • TRF-kontaktperson
  • Ordförande medlemskommittén

Behörighet
Samtidigt som ni lägger in nya funktionärer passa på att justera behörigheterna.
I ClubRunner är behörigheten knuten till person. Många av er klubbar har haft administrationsbehörighet (30) för de som hjälpt till att starta och bygga upp ClubRunner i klubben.
Det kan vara dags att se över dessa behörigheter också.

Sedan en liten påminnelse om e-postadresser. tele2.se, Comhem.se med flera operatörer har tagit bort sin e-post tjänst. Flera medlemmar har sin mailadress från dessa leverantörer kvar i ClubRunner.
Stäm av ert medlemsregister så det blir rätt framöver.
Större organisationer som banker och regioner accepterar inte utskick från ClubRunner. Rekommendera medlemmen att lägga till en annan adress, typ @gmail.com istället.

Magnus Jönsson
DITS i distrikt 2400
magnus@emak.se

Utskikt till IT-samordnaren i klubben. Saknas IT-samordnare skickas det till sekreteraren