Publicerad den 04 Nov 2021
När Rotary gör något så blir det skillnad!
Eller vad sägs om att vi medlemmar och klubbar i detta fantastiska "The Midnight District" bidragit med 463.00 kronor till End Polio Now från juli 2020 och fram till distriktskonferensen i oktober 2021.

Insatserna fördelas mellan månadssparande, något som vår förra distriktsguvenör Agneta Råberg vurmat för,  lotteri under distriktskonferensen samt en summa från det överskott som blev från förra verksamhetsåret. När det gäller månadssparandet så var det tre klubbar som var i en klass för sig. Bromölla, Halmstad och Karlshamn som tillsammans stod för 128.753 kronor. Vid nästa distriktskonferens, som äger rum i Ronneby nästa år, hoppas vi att vi kommit ytterligare bit mot att utrota denna barnsjukdom – och bli historiska. Eller hur?

På bilden belönas topptrion i månadssparandet med en summa av förra distriktsguvernören Agneta Råberg.

För dig som missade sändningen från Världpoliodagen den 24 oktober i Distrikt 2390, har du här möjlighet att se inspelningen i efterhand.
"Vår egen" Elisabeth Bava från Tingsryds Rotaryklubb deltog med sin verklighet kring polio.