Publicerad den 20 Apr 2022
Nu är det dags för klubbarna att skicka in ansökningar om bidrag till TRF.
Här på distriktets hemsida kan ni hitta allt ni behöver; ansökningsformuläret, redovisningar från några inspirerande projekt och riktlinjer för vad som gäller vid utdelning.

Distriktet kommer även att anordna den obligatoriska kvalificeringskurs för alla TRF-ordförande i klubbarnas egna kommittéer. Inkommande presidenter och andra intresserade får också gärna delta.
Kursen kommer att erbjudas vid två tillfällen, dels i samband med e-klubbens möte den 26 april kl 12-13, men också samma kväll kl 19-20.  På kursen får ni ännu fler tips på projekt, vad ni ska tänka på när ni ansöker och svar på frågor.

Läs mer om TRF och ansök digitalt via formuläret.

I år har vi valt att förlänga ansökningsperioden till den 10 maj, eftersom kvalificeringsutbildningen hamnade så sent på Rotaryåret.