Publicerad av Birgitta Rydztröm den 10 Aug 2022
Så här års i Rotary har många verksamhetsfunktioner fått nya ledare. Så också i zon 17 och 18 där vi ingår. Vi välkomnar norskan Lena Mjerskaug som är zonens nya RI-director för två år framåt. På torsdag 11 augusti kl 19 öppnar Lena webbmötet och hoppas få se många passionerade rotarianer. Mötet är självklart öppet för alla!
Som RI-director är man världspresidentens förlängda arm och länken till våra distrikt och distriktsguvernören.
– Vi är till för er och vårt zon-team ska på bästa sätt supporta, säger Lena.

Här är länken till webbmötet!

Augusti är också månaden för "Medlemskap och ny klubbutveckling" i rotarykalendern och det blir därför lite extra fokus på detta under mötet.
Men också senaste nytt från Rotary International, mål och prioriteringar, kommande seminarier och andra evenemang.
Kan också nämna att Lena Mjerskaug ingår i världspresidenten Jennifer Jones grupp som internationellt arbetar med Rotarys framtidsfrågor. Hon har också haft flera andra uppdrag och roller inom Rotary.