Publicerad den 13 Jun 2021
Undrar om det någonsin har hänt att vårt distrikt haft en talare på Rotary Convention? Men nu har det hänt.
Det är vår tidigare distriktsguvernör Annika Svensson, Laholm-Hök som pratar om vikten av att få fler unga guvernörer i Rotary. Annika ingår i en internationell kommitté med före detta unga guvernörer (YPDG). Som en av åtta medlemmar i denna kommitté fick hon under hösten 2020 ta plats i Rotary Internationals styrelse. En plats som är stående men kommittéledamöter växlar var sjätte månad.
– En jättemöjlighet att få prata om detta och skoj att Rotary International lägger fokus på att lyfta fram unga guvernörer, säger Annika.
Annika är vald ett år till i kommittén, 2021-2022. Rotary Virtual Convention pågår 12-16 juni.

Foto: Hallandsposten