SupportsidA och handböcker

ClubRunner support och stöd till klubbarna i kommunikation och varumärkeshantering

Information
Bästa klubbfunktioner med ClubRunner ansvar!
Inför det nya rotaryåret hoppas jag att sittande styrelse har många idéer till det inkommande funktionärsteamet för att förbättra klubbens kommunikation och synlighet - vilket ni absolut kan göra med stöd av ClubRunner.
 
 
 
 
I övrigt önskar vi i kommunikationsgruppen er en skön sommar.
 
Magnus Jönsson
Distriktets IT-samordnare (DITS) i D2400
 
Halvårsskifte närmar sig (igen!)
 
Utskick till Rotaryklubbar
  • President
  • Sekreterare
  • IT-samordnare
För kännedom till distriktsteamet
 
Bästa ClubRunner-klubb!
Bra verksamhet i klubben behöver lyftas fram, både bland medlemmarna och externt.
Ökad synlighet höjer medlemmarnas aktivitetsnivå och ger bättre grund för nyrekrytering!
ClubRunner är klubbens verktygslåda för att kommunicera bättre! Ju fler funktionärer som bidrar till ett innehållsflöde i klubbens kanaler, desto bättre syns klubbens verksamhet.
 
Som vanligt inför halvårsskiftet behövs registervård i medlemsregistret men också i funktionärsregistret.
 
Kontrollera Medlemsregistret
Årsskiftet närmar sig och strax därefter RI-fakturan, som strikt utgår efter det antal medlemmar som din klubb har i MyRotary den 1 januari.
 
Kontrollera därför att CR- och RI-registren inte har några skillnader, särskilt att avslutade medlemmar inte ligger kvar som aktiva i MyRotary.
Annars riskerar din klubb att betala RI-avgift i onödan.

Support team

IT-samordnare/strateg 
Kommunikatör
Hur fungerar vår support ?
Support på ClubRunner och våra andra stödsystem hanteras av
distriktets supportteam.
Rotary
Utbildningsmaterial
Publikationer på svenska
---------
Informationen är flyttat till Learning Center på MyRotary.org > 
Inloggning krävs,
sök på "svensk"
Varumärke
Varumärket -igenkännande
---------
ClubRunner
Guider / Filmer
Supportsidor övrigt